Alma Mater - mat är gott

Jag visste det! Kenwood it is!

Av Lena - 2012-12-16 11:39

Jag är ju bara såååå bra! Så konsumentmedveten att det räcker till och blir över.

För något halvår eller år sedan tänkte jag att jag behövde en ny köksassistent. Min gamla är 35 år gammal. Den fungerar men är väldigt rörlig. När den knådar deg måste jag stå och hålla i den annars vandrar den ner i diskhon. Och den låter som helvetets avgrund. Ljudet kan jag stå ut med men ...

Så jag satte mig och Googlade och kollade runt på modeller och vad de kostade och läste användarrecensioner. Alla som är lite "med" vill ju ha en KitchenAid men jag är inte den som följer strömmen. Jag kom fram till, och lade som favorit, en Kenwood. Samma märke jag haft i 35 år.

Nu köpte jag ingen. Är lite snål. Min gamla funkar ju och ... jag står ut.


Lördagens Falukurir hade test på dessa maskiner och vilken vann? Jag bara frågar! Självklart blev Kenwood bäst i test! Så Kenwood får det bli. En annan dag. För den kostar 5-7000 pix och min sparbössa har inte samlat så mycket än.


Men kom ihåg, ska du ha något så ska du ha en Kenwood KMM 020 Major!



Hur kan man förresten låta bli att jämföra priser på nätet? Samma maskin kostar 5000 på ett ställe och 7000 på ett annat.

Vem handlar då på den dyraste butiken?


På samma sätt har jag köpt min mixerstav, min matberedare, tvättmaskin och torktumlare. Alla är "bäst-i-test och jag köpte dem alla från de butiker där de var billigast just då.

Jag borde få en köksassistent gratis bara för det! Som en liten uppmuntran liksom. Eller hur?


 

 
 
Mårtenssons kök

Mårtenssons kök

8 januari 2013 21:54

Jo men se här, du är ju på plan igen, härligt! Vi kikade in och kikade in och kikade in, vilken tur att du kikade in till oss nu istället och fick oss att kika in igen!
Att Kenwood is it kan vi inte mer än hålla med dej om, det bor ju en sådan i vårt kök och den gör ett alldeles utmärkt jobb. Stark motor som klarar allt och lite till. Vi maler kött, stoppar korvar och knådar degar så det står härliga till.

Så spar på du, för den är väl värd sina pengar! (icke sponsrade är vi)

Kramar tillbaka till dej
och välkommen tillbaka!

http://martenssonskok.blogspot.se

 
Lena

Lena

8 januari 2013 22:33

Mårtenssons: tror jag läst er kommentar gånger x! Blir glad av er! Klart man ska ha en Kerwood! Alla som stilar ska ha en Kitchen Aid men de väsnas och är inte lika bra! Punkt! :)
*sparar nu* även om dammsugaren gick sönder lagom till granbarren.
Kramar till er och tack för fina ord och en värme som känns :)

http://www.almamater.se

 
Ingen bild

Jan Lindqvist

10 januari 2013 00:39

Hos tretti.se får du den för 4690,-
http://www.tretti.se/hushallsapparater/matberedare_och_assistenter/koksassistenter/kenwood-km020
Jag har den och är jättenöjd. Kraftfull motor, 1500 W. Som jäförelse: Kitchen Aid har 300 W, jämförbar med min elvisp.

 
Lena

Lena

10 januari 2013 11:11

Jan Lindqvist: Tack för tipset! Man måste alltid jämföra :)
Tretti har jag handlat hos förr. Ofta bra priser samt fraktfritt!

http://www.almamater.se

 
Mårtenssons kök

Mårtenssons kök

15 januari 2013 17:32

Right back at you, Lena:)

På tal om elvisp, någonstans läste vi att någon hade utnämnt Kitchen Aid till världens dyraste elvisp...

http://martenssonskok.blogspot.se

 
Lena

Lena

16 januari 2013 12:41

Världens dyraste "elvisp"! Haha!

http://www.almamater.se

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards